Човен для лову ляща
Спершу розглянемо деякі питання, пов’язані з самим човном для лову ляща на бортові вудки. Занадто високі борти плавзасобу і його велика водотоннажність знищать приємну риболовлю вже на початковому етапі. Невеликий вітер, і парусність нашого човна можна буде заспокоїти тільки веслуванням.
Радимо почитати про ловлю ляща на кільце. Ловля ляща з бортових вудок має на увазі більшою мірою точну подачу приманки на підгодоване місце, і забезпечення тиші та непомітності, тому і човен має бути тихим, низьким, легким і мати пристосування для якісного якірення на кормі та носі човна.
Заякорення човна
Якір – зв’язка каміння або чавунних болванок, вагою в п’ять-десять кілограмів, залежно від вітру і течії.
Недобір ваги вантажу може позначитися на якості заякорення, ну а перебір ваги створить великі проблеми під час підняття якоря, хоча для сильних мужиків десять кг це не проблема, але іноді навіть у них можуть виникнути проблеми.
На м’якому мулистому дні знятися з якоря іноді можна тільки обрізаючи якірні мотузки або викачуванням якорів за рахунок плавучості човна. Тому не варто переборщувати з вагою якорів.
Вибір місця лову ляща
Визначимо місце нашої риболовлі. Обережний лящ не потерпить присутності човна на мілководді, хіба що вночі. Риболовлю вдень на мілководді краще не починати. У денний час ловити ляща краще на глибині не менше 3-4 метрів. Перш ніж приступити до лову, потрібно дізнатися рельєф дна і його структуру.
Найкращою ознакою перспективного місця є яр з перепадом глибин, на якому є черепашки. Найпростіше подивитися на берег, запам’ятати там ущелину, у цьому місці потрібно просуваючись уздовж берега, вимірювати там глибину на відстанях у 30, 50 і 70 метрів від суші. Усе це замалювати на папері й відзначити підводні ями, бровки та інші перспективні місця.
Маячки для лящових місць
Досліджуючи дно водойми, корисно мати при собі кілька пристосувань для вимірювання глибини. Вони досить прості і створити їх не становитиме великих труднощів. Потрібен шматочок пінопласту з місцями для фіксування волосіні, товста волосінь завдовжки 15 метрів і грузило, бажано довгастої форми, наприклад залізничний болт.
Прикормка на ляща
Підгодовування має бути доволі важким, тобто має містити якомога менше легкосплавних компонентів, які сильно приваблюють дрібну верховодку й тарань. Підгодовувальні кулі мають вийти дуже щільними, щоб час їхнього розпаду на дні був не менше ніж 15 хвилин, тому приготована підгодовувальна суміш не потребує додаткового зволоження.
Варто зазначити, що недозволожена підгодовування теж занадто швидко розпадається у воді, тож потрібна “золота серединка” зволоженості підгодовування.
Розташування човна на підгодованому місці
Погане розташування приманки щодо підгодованого місця значно позначиться на ваших результатах. Відбудеться це обов’язково, якщо заздалегідь підгодовувати по маркеру, а потім зафіксувати човен і закидати вудки. Навіть незначний відхід із кормового місця під впливом вітру і течії зроблять ваші клювання нечастими. Спершу варто якісно зафіксувати човен на двох якорях, закинути вудки, перевірити їхню роботу, а потім уже починати загодовувати.
Застосування годівниці
Щоб збільшити маневреність на водоймі (якщо раптом знадобиться переплисти) і для прив’язки підгодовування до човна, буде корисно мати і переносну годівницю, яку виготовляють досить просто.
Вона являє собою звичайну сітку “для картоплі” з дірочками приблизно в сантиметр і з покладеним на низ камені каменем для вантажу. Прив’язавши її до борту човна, її можна закидати прямо до вудок, що істотно поліпшить якість підгодовування.
Зазвичай у годівницю засипають дрібне і тверде підгодовування – наприклад макуху з пшеницею і сухарями. Кілька годівниць із поплавками можна застосовувати як позначки перспективних місць, з одночасним підгодовуванням.
Корисно буде забезпечити годівницю довгим поплавком (наприклад пластикова пляшка 1.5 л). За спливанням поплавка будемо судити про те, чи з’їдає риба запропонований їй корм, чи наша годівниця повна. Повністю наповнена годівниця має бути круглою, а під час з’їдання її вона починає витягатися, і поплавок трохи спливе.
Варто подбати, щоб грузило в годівниці було важчим, ніж сила поплавка, оскільки в разі недотримання цієї поради ваша пляшечка з кормом просто попливе від вас. Тут можна буде регулювати або сам вантаж, або просто наповнювати пляшечку водою, щоб зменшити її плавучість, хоча другий варіант здається простішим і правильнішим.
Бортові вудки для лову ляща
Заздалегідь варто подбати про зручне розміщення бортових вудок у човні і надійне їх закріплення. Незручності, пов’язані з положенням вудок, можуть позначитися і на якості відпочинку, і на результатах риболовлі. Вудилища мають бути легкими і плавучими.
При падінні їх з човна бортова вудка повинна плавати, оскільки сильний лящ зможе легко вирвати її з погано закріпленого місця. Крім цього, вкрадена лящем вудка обов’язково має спливти і показати знаходження риби.
Виготовляючи вудки, велику увагу варто приділити сторожку, бо від його чутливості залежатиме працездатність снасті. М’який і хороший сторожок не насторожуватиме ляща, який піднімає нашу приманку з дна, а компенсуватиме вагу приманки.
Лящ спокійно ставиться до основ (волосіней і шнурів) в 0,2 міліметра за умов лову в глибоких місцях. А проблемами, пов’язаними з обмеженими можливостями тонкої волосіні частково, засмутить, якщо на гачку справді трофейна риба.
Пристосувати бортову вудку можна і під просту годівницю на пружинці. Годівниця при цьому набивається кормом, на якій кріпиться пара коротких повідків. Наживками для лову ляща можуть бути і гнойовий черв’як, опариш і сало. На риболовлю варто завжди брати різні наживки, оскільки вгадати, на що краще лящ буде клювати, досить складно.
Взагалі, використання човна дає багато переваг. Вивчати водойму і її рельєф із човна на багато зручніше, ніж на березі. З човна можна рибалити де завгодно, і за потреби швидко змінювати його. Риболовля на ляща з бортовими вудками має приносити більше приємних вражень і трофейних екземплярів, ніж використання інших видів лову, хоча на фідер ловити теж вельми цікаво.