Який мотор для човна вибрати

by polefishing
50 перегляди

На ринку України зустрічаються мотори для човнів від японських, американських і китайських виробників.

На китайські мотори для човнів ставити наголос не радимо. Зате мотори з Америки або Японії брати можна сміливо.

З досвіду вже відомо, що мотори Yamaha тихіші, Honda технологічніші, а Tohatsu надійніші.

Але це в принципі не так вже й важливо, головне, щоб мотор для човна функціонував із заявленою потужністю і прослужив якомога довше. При виборі мотора також важливо знати максимально допустиму потужність човна, яка вища саме у алюмінієвих човнів. Детальніше про металеві човни читайте за посиланням.

Моделі двигунів зарубіжного виробництва за вартістю приблизно рівні, лише мотори від Honda виділяються більшою ціною.

Рейтинг фірм моторів для човнів

  1. Yamaha (34% голосів)
  2. Mercury (22%)
  3. Honda (16%)
  4. Tohatsu (10%)
  5. Suzuki (10%)
  6. Решта фірм (8%)

Цей рейтинг ґрунтується на опитуванні користувачів, у якому брало участь понад 400 осіб. На першому місці фірма Yamaha, яка набрала понад 34% голосів.

Слід зазначити, що бензинові двигуни є не єдиною рушійною силою човнів, є ще й електричні мотори, які тихіші та економніші. Більш детально ознайомитися з усіма перевагами і недоліками електромоторів ви можете в статті:”Електромотори для човнів”. Найбільшу популярність електромотори отримали в тролінговій риболовлі, і для лову дуже обережної риби.

Вибираємо мотор для човна за потужністю

Двигун для надувного човна може мати потужність у діапазоні від 2 до 300 к.с.

Одноциліндровий двигун має 2-6 к.с., човен з ним здатен плавати на швидкості до 10 км/год. Заявлена швидкість є максимальною, і в разі якщо присутній сильний зустрічний вітер, течія і додаткові вантажі, потужності такого двигуна буває часто недостатньо.

До переваг цього мотора для човна можна віднести компактність, малу вагу і непотрібність прав на керування. Цей мотор можна використовувати тільки на спокійних річках, озерах і для риболовлі на невеликій віддаленості від берега.

Така потужність не дасть змоги вам вийти на глісування, але якщо це все-таки вдається, то мотор за такого навантаження довго не прослужить. Так що краще мотор на міцність не перевіряти.

Двоциліндрові двигуни – 8-15 к.с., вони забезпечують досить стабільну роботу, зокрема, на холостому ходу. Маса такого двигуна приблизно 30 кілограмів.

Мотори такої потужності можуть з легкістю виводити ПВХ-човни на глісування. Вони є оптимальними для човнів завдовжки 3-3,6 метра.

Середнє споживання палива – 4-6 літрів на годину. За швидкості 30 км/год, 10 літрів бензину вистачить на цілий день. Адже кілометр на глісуванні витрачає менше палива, ніж при водотоннажному режимі. Цей мотор дасть вам змогу досягти будь-яких ділянок водойми, вирушити в подорож на кілька днів і просто прокотить вас із вітерцем.

Підвісні мотори

Підвісні мотори для надувних човнів на двадцять к.с. і більше використовуються дуже рідко, оскільки їхня надмірна потужність і неекономічність великої користі не приносять. Такий мотор здатний прокатати вас з великим вантажем на високій швидкості, і навіть розвивати швидкість достатню для воднолижного спорту. Підвісні мотори потужністю понад 20 к.с. зазвичай встановлюють на металеві човни.

На надувні човни з підвісними транцями зазвичай встановлюють електромотори, або ж бензинові мотори мінімальної потужності.

Просунуті рибалки мають у себе в запасі два двигуни для одного човна. Для швидкого пересування водоймою ставиться потужний мотор, а для тролінгу підійдуть і одноциліндрові двигуни потужністю в 5 к.с.

Двотактний чи чотиритактний мотор для човнів?

Не зважаючи на самі технічні подробиці роботи багатотактних моторів, перейдемо безпосередньо до їх порівняння.

Отже, мінуси двотактного мотора:

  1. споживає на 20% більше палива;
  2. потрібно змішувати бензин і масло;
  3. працює голосно і нерівно.

Переваги двотактних двигунів перед чотиритактними:

  1. важить менше на 10-20 кілограмів;
  2. більш економічний в обслуговуванні;
  3. масло в картер заливати не потрібно;
  4. перевозити можна в будь-якому положенні;

Уже з потужністю у дві к.с. двигун може бути як дво- так і чотиритактним. І якщо вам до душі дикі важкопрохідні простори, то легкий і компактний двотактний двигун для надувного човна – це оптимальний варіант.

Як вибрати двигун для човна за способом кріплення

Фіксація – важливий параметр. Мотор на передньому ходу повинен мати можливість фіксації до транця човна. Встановлення двигуна на човен, полягає в закріпленні його на транець струбцинами. Але вільний хід все одно залишається, і двигун можна опускати і піднімати. Ця здатність має кілька сторін.

Якщо моторний човен наїжджає на будь-яку перешкоду, то мотор піднімається і шкода мінімальна. Але під час руху великими хвилями двигун підводиться, а потім б’ється об транець, що є вагомим недоліком фіксації.

Пристебнутий двигун також може підвести, якщо ви плаваєте на незнайомих водоймах, наїжджаєте на перешкоду і не контролюєте глибину, у кращому разі ви втопите двигун.

You may also like